.

.

This is a creative blog!


Jewelrydesign, Illustrations, Webbdesign and inspiration. and some other stuff.

My name is Sandra and I'm a self-employed jewelery designer and artist. I'm also a student, studying towards a degree in Information Architecture specialization Web Content Manager and Designer. Currently living in Stockholm/Sweden.




lördag 6 juli 2013

Naturlig kroppsvård! -produktrecensioner-

Är ni som jag intresserad av naturlig kroppvård? Läs då mina recensioner nedanför! :)

Jag har sedan ett par år endast använd naturliga hudvårds produkter (Maria Åkerberg). Nyligen har jag även bytt ut schampo, balsam, duschtvål och deo mot naturliga alternativ. Jag är väldigt noga med att inte stoppa dåliga saker inuti kroppen, så nu är det även dags att sluta smörja in kroppen med dåliga och läskiga kemikalier!
Alla produkter har jag köpt hos min lokala hälsokost affär, hälsokraft, men de finns i många andra hälsokostaffärer.



Schampo - Faith in nature



Detta schampo skummar precis som ett vanligt schampot och har en mild doft. Det gör håret rent och jag har inte behövt tvätta det oftare än vad jag brukade med vanligt schampo. Det gör vad det är framtaget för att göra och jag är helnöjd!
Det fanns flera olika sorter att välja mellan, jag valde ett som var anpassat för blondt och fint hår.
Pris: 85-105:- (beroende på var du köper det)
Storlek: 400ml (vanliga schampoflaskor innehåller vanligen ca 250-300ml)
Betyg: 5/5



Balsam - Urtekram 


Ett balsam med mild doft som man behöver ta ganska mycket utav. Jag hade inte förväntat mig att det skulle ge samma mjuka och glansiga resultat som vanliga balsam som lägger sig lite som en hinna runt håret, dock lämnade detta mitt hår lite väl torrt. (Mitt hår är i och för sig skadat efter att jag för några månade sedan gick från rödhårig till blond så kanske är inte allt balsamets fel.)
Efter att jag har duschat smörjer jag därför alltid in mitt blöta hår med Maria Åkerberg white chocolate kroppslotion, och det gör så att håret blir bra. Mjukt och glansigt. Dock vill jag slippa behöva göra det så när detta balsam är slut så ska jag testa ett balsam från Faith in nature istället!
Pris: ca 65:-
Storlek: 250ml
Betyg: 3/5



Duschgel - Urtekram


Denna duschgel gör sitt jobb. Den skummar fint och har en mild doft. Ingenting att klaga på alls!
Finns även i doften "rose".
Pris: ca 85:-
Storlek: 500ml (stor!)
Betyg: 5/5




Deo crystal - Urtekram 


Denna deo var jag tyvärr väldigt missnöjd med. Problemet var att den inte riktigt torkade in som den skulle. Det kan ha varit jag som gjorde fel och inte gav den nog med tid för att torka, den kanske behövde lite mer tid än vanliga deodoranter. Men efter ett tag gav jag upp den. Istället ska jag testa en deodorant från rosenserien som jag har hört från idas blogg ska vara bra :)
Pris: ca 55-65:-
Storlek: 50ml
Betyg: 0/5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar