.

.

This is a creative blog!


Jewelrydesign, Illustrations, Webbdesign and inspiration. and some other stuff.

My name is Sandra and I'm a self-employed jewelery designer and artist. I'm also a student, studying towards a degree in Information Architecture specialization Web Content Manager and Designer. Currently living in Stockholm/Sweden.




onsdag 3 juli 2013

Free Britney!

Jag sitter och sippar på en kopp kaffe, lyssnar på Britney Spears och ska strax köra lite hemmaträning! (vanligtvis går jag till gymmet på morgonen, men iom att valpen inte ska lämnas ensam i onödan så blir det ett tag framöver hemmaträning på morgonen och gymträning på eftermiddagen när sambon kommit från jobbet)
Jag tycker det är så kul att lyssna på gammal musik som man älskade när man var mindre, som exempelvis Britney Spears. haha!

Jag har på senaste läst lite om henne, hennes karriär och liv och tittat på dokumentärer om henne. Det som började som en solskenshistoria ser ut att ha mynnat ut i något mindre likt en idyll. Det måste vara jobbigt att växa upp under strålkastaren och leva med att nästan hela världen synar, dömmer och vet allt som man gör och allt som händer i ens liv. Sedan är det helt galet att hon vid 32 års ålder inte får bestämma över varken sin ekonomi eller sig själv eftersom hennes pappa fortfarande står som förmyndare och styr allt som har med hennes liv att göra. Det måste ju kännas som att leva i fångeskap? Finner inte ord för hur galet det är..

Nu förstår jag uttrycket "Free Britney!"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar