.

.

This is a creative blog!


Jewelrydesign, Illustrations, Webbdesign and inspiration. and some other stuff.

My name is Sandra and I'm a self-employed jewelery designer and artist. I'm also a student, studying towards a degree in Information Architecture specialization Web Content Manager and Designer. Currently living in Stockholm/Sweden.




tisdag 18 juni 2013

Den fantastiska kladdkakan

Nu mina vänner, ska jag dela med mig av något helt fantastisk. Nämligen ett recept på en glutenfri, mjölkfri och superduper nyttig kladdkaka / proteinkladdkaka!

Jag tycker inte om att stoppa för mycket socker, vitt mjöl och dåliga fetter i kroppen. Utan föredrar att äta rent och nyttigt, sånt som min kropp mår bra av. Denna kladdkakan är en ren nyttobomb för att vara en kaka!


Recept (Kalorier för hela kakan ca 900)
  • 2 normalstora bananer
  • 1dl naturell soyayoghurt
  • 2dl havremjölk
  • 4msk kakao
  • ½ dl kokosmjöl
  • ½ dl kokosflingor
  • ½ skopa proteinpulver (kan ersättas med 2msk kokosmjöl/kokosflingor, eller så kan man ta en hel skopa och ta lite mindre kokosmjöl/kokosflingor)
  • 1 äggvita
  • 1 krm bakpulver
  • 1 krm vaniljsocker (kan uteslutas)
  • ½-1 krm salt
  1. Blanda alla torra ingredienser i en bunke
  2. Mosa bananerna med en gaffel tills de blir till en banansmet
  3. Blanda banansmeten, äggvitan, soyayoghurt och mjölk i en bunke och tillsätt sedan de torra ingredienserna och blanda ihop allt.
  4. Smörj en form med rapsolja och strö botten med kokosflingor. Häll i smeten och toppa med valfri topping (jag hade kokosflakes) eller låt den vara naturell.
  5. In i ugnen på 175grader i 15min

Vi åt den med skivad banan och en klick uppvispad soyagrädde. Tror det skulle passa jättebra med nötter och skivad kiwi till också :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar