.

.

This is a creative blog!


Jewelrydesign, Illustrations, Webbdesign and inspiration. and some other stuff.

My name is Sandra and I'm a self-employed jewelery designer and artist. I'm also a student, studying towards a degree in Information Architecture specialization Web Content Manager and Designer. Currently living in Stockholm/Sweden.




onsdag 10 april 2013

En långsiktig lösning på ett översvämmat huvud



Vad tusan gör man egentligen när man inte kan koncentrera sig, men verkligen, verkligen måste?
När tankarna flaxar iväg och man inte kan minnas det senaste stycket som man läste. När tankar som "vad ska man laga för mat idag? .. tacos kanske? .. då måste jag gå och handla, orkar jag det?" och så vidare, och så vidare i all oändlighet och det tycks inte gå att få stopp på det.

En sån plugg-dag hade jag idag. Jag löste det temporärt med en kopp kaffe och läsa allt ungefär trehundrafemtioelva gånger.
Nu sitter det nog där det ska förvisso, men å andra sidan hann jag inte läsa alls så långt som jag hade planerat.

Imorgon tänkte jag därför tillämpa en
lite mer långsiktig lösning än kaffe 
- Meditation

Huvudet är just nu fullt med både det ena och det andra och det är ett mindre kaos där inne av måsten, planer, datum och funderingar. Och inget städar upp som en lugn stund med meditation på morgonen!

Jag borde verkligen försöka få in en rutin på det där.. för det har en enorm positiv inverkan på alla plan i livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar