.

.

This is a creative blog!


Jewelrydesign, Illustrations, Webbdesign and inspiration. and some other stuff.

My name is Sandra and I'm a self-employed jewelery designer and artist. I'm also a student, studying towards a degree in Information Architecture specialization Web Content Manager and Designer. Currently living in Stockholm/Sweden.




fredag 26 april 2013

Deo utan läskiga ämnen

Jag har ganska länge irriterat mig på att vanliga deodoranter (just nu använder jag rexona, men har nog testat de flesta) gör min hud under armarna både torr, irriterad och ibland t.o.m. missfärgad(!).
Så idag efter gymmet sprang jag inom hälsokostbutiken och köpte med mig en deodorant som förhoppningsvis kan vara snäll mot min hud istället.

De vanliga deodoranterna innehåller aluminiumklorid. Ja, man hör ju på namnet att det inte är något som man borde kleta in kroppen med.
"De kan täppa till porer så effektivt att svettkörtlarna kan inflammeras och då orsaka eksem och klåda. Aluminiumföreningar kan även absorberas och lagras i kroppen."
Nej tack!

Att köpa deodorant på hälsokost är förvisso lite dyrare än att köpa deodorant på hemköp, men om den håller svettlukt, klåda och irriterad hud borta så är det klart värt det. Denna som jag köpte kostade 75:-

Det var några timmar sedan nu som jag rollade på den nya deon och ja, det luktar fortfarande rosor iaf ;)

Jag återkommer med en recension när jag har använt den i några dagar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar