.

.

This is a creative blog!


Jewelrydesign, Illustrations, Webbdesign and inspiration. and some other stuff.

My name is Sandra and I'm a self-employed jewelery designer and artist. I'm also a student, studying towards a degree in Information Architecture specialization Web Content Manager and Designer. Currently living in Stockholm/Sweden.




tisdag 19 mars 2013

Den florerande bitterheten

Jag har några ledord som jag följer för att inte förlora vettet i denna karusell till värld. Jag har dock tyvärr en tendens att glömma bort dem med jämna mellanrum vilket resulterar i antingen mindre eller längre perioder där jag låter ilskan över världens alla orättvisor och konstigheter välla över mig. Till slut börjar jag närma mig bitterhetens sura tillvaro.

Jag tror att det finns en mening med mesta som händer i ens liv, och igår när jag igen kom ihåg vad det var jag hade glömt så funderade jag över vad anledningen är till att jag ständigt glömmer bort mina ledord.
Jag kom fram till att varje gång jag på nytt kommer på dem så har jag lärt mig något nytt, kommit en liten bit längre på vägen och kan se på orden från ännu ett nytt perspektiv. Jag är inte färdiglärd här än, och tur är väl det.

Det är okej att fela, att trampa snett och komma av sig. Det är en del i att växa. Jag vill inte stagnera och låta det gå så långt att jag en dag känner mig tvungen att lämna spår av min bitterhet på okända människors bloggar. Jag tänker aldrig låta det gå så långt att jag inte längre kan se och känna för att allt som finns är dränkt i ilska och bitterhet. Nej, jag tänker inte bli en av dem.
För hur orättvis, hemsk och konstig världen än kan vara så skulle den bara bli än värre om ännu en konverterade till bitter.


Ta inte livet på så himla stort allvar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar