.

.

This is a creative blog!


Jewelrydesign, Illustrations, Webbdesign and inspiration. and some other stuff.

My name is Sandra and I'm a self-employed jewelery designer and artist. I'm also a student, studying towards a degree in Information Architecture specialization Web Content Manager and Designer. Currently living in Stockholm/Sweden.




lördag 9 februari 2013

Take it easy

Tänka sig att mina små älsklingar snart fyller 2 år. Vist kan det ibland komma ivägen att ha katter, men jag ångrar inte mitt beslut för en endaste sekund!

Helmut och Hummus

Igår eftermiddag blev jag väldigt, väldigt hängig och det kändes som att min insida gick upp 100kg. På kvällen tittade vi på The Impossible och fy vad jag lipa!
Men det var nog bra. Jag tror jag behövde lätta lite på trycket.
Roligt nog så löser ibland livet saker åt en utan att man ens är medveten om det. Jag är fortfarande hängig och trött idag och har liter ont i huvudet, men jag känner mig iaf gladare!
I helgen ska jag se till att inte röra varken plugg eller jobb och bara vara helt och hållet ledig!

Jag har börjat läsa lite i Tyra's blogg och har blivit riktigt rädd för det här med utbrändhet. Hur gör man egentligen när man har ett eget företag, som också är ens enda inkomstkälla, och blir utbränd?
Vad händer med företaget och vad händer med en själv?
Kommer allt att vara förlorat om man plötsligt blir utbränd och inte kan jobba på ett år?
Detta var delvis anledningen till att jag mådde dåligt igår.
Jag måste verkligen vara uppmärksam på kroppens signaler och inte jobba mig hela vägen in i väggen!  
Därav tvingar jag mig till den första helt lediga helgen på länge :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar