.

.

This is a creative blog!


Jewelrydesign, Illustrations, Webbdesign and inspiration. and some other stuff.

My name is Sandra and I'm a self-employed jewelery designer and artist. I'm also a student, studying towards a degree in Information Architecture specialization Web Content Manager and Designer. Currently living in Stockholm/Sweden.




onsdag 13 juni 2012

Förkylning !

Uuuusch.. har gått o blivit förkyld! :(
Jag skulle önska att jag hade orken till att gå till affären för jag har verkligen ingenting nyttigt o energigivande här hemma. Jag tackar gud för nässpray iaf :)

Försöker undvika att stoppa i mig värktabletter när jag är förkyld och känner mig febrig, om det inte är riktigt riktigt illa. Tycker inte om att stoppa i mig tabletter och dessutom mår kroppen bra fortare om den bara för sköta det själv på eget vis. 

Har fått uppfattning om att det finns de som tror att värktabletter fungerar läkande och stoppar i sig så fort de känner minsta lilla symptom. Det stämmer ju faktiskt inte. Värktabletters funktion är inte stilla smärtan genom att faktiskt ta bort den, utan endast genom att göra så att man inte längre känner av den/minska den. Har man feber t.ex. går denna ofta över snabbare om man skippar värktabletterna som hämmar kroppens egna läkningsprocess.



Bra grejer att vid förkylning:
  • Te på honung och citron. Även lite riven ingefära om man gillar det.
  • Massa frukt och annan nyttig mat som kroppen mår bra av.
  • Vitlök. Inte så gott att äta bara som den är, men effektivt vid förkylning. Om man inte klarar av att äta en rå vitlöksklyfta kan man se till att krydda maten med mkt vitlök.

Nu ska jag bädda ner mig med en toarulle och Paulo Coelho - Häxan från Portabello, som jag fick hem igår





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar