.

.

This is a creative blog!


Jewelrydesign, Illustrations, Webbdesign and inspiration. and some other stuff.

My name is Sandra and I'm a self-employed jewelery designer and artist. I'm also a student, studying towards a degree in Information Architecture specialization Web Content Manager and Designer. Currently living in Stockholm/Sweden.




söndag 8 januari 2012

Varför slutade jag rita ?

Ramlade in på en helt fantastisk blogg:
http://bokkei.blogg.se/


Helt makalöst bra på att rita och måla!



Och nu sitter jag här och funderar över varför varför varför jag slutade rita för hand..
Men det är väl för att alla mina intressen har bytt ut varandra efter en tid.
Det började med ritandet, blyerts. Om jag får säga det själv så var jag faktiskt ganska bra på det!
Jag testade på akvarell men fastnade aldrig riktigt för det. Och det fanns nog olika anledningar till det.
Sedan gick jag över till kläddesignen och sömnaden. Jäklar vad jag sydde. Och gud vad roligt det var!
Efter det blev det vector illustrationer.. och nu står jag vid smycketillverkningen.

Kan man inte ha mer än en hobby åt gången? eller är det bara jag som går in i saker med allt tid jag lyckas skrapa ihop.
Jag vill hålla på med alla de sakerna, för de är ju så förbaskat roliga!
Men sånt där kanske går i perioder.. och knyts ihop någonstans på slutet.

Jag skulle vilja skriva också.. men har inte riktigt inspirationen. Men.. kanske blir det nästa grej att bli salig över..... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar